רשימת חומרי ניקוי שחובה בכל בית

חומרים לניקיון הבית באופן יסודי

בין שמדובר בניקיון פסח או ניקוי שגרתי של הבית, יש כמה חומרי ניקוי שפשוט אי אפשר לוותר עליהם. אם אתם רוצים לנקות את ביתכם במלואו, או לנקות בכל פעם חדר אחר – הרשימה הבאה תעזור לכם. כאן איגדנו רשימת חומרי ניקוי שהם חובה בכל בית, והם יסייעו לכם לצחצח את ביתכם וליהנות מסביבה נקייה ונעימה במיוחד.

רשימת חומרי ניקוי לבית

בכל חדר בבית יש פריטים שונים שזקוקים לחומר ניקוי מיוחד. אם אתם רוצים לנקות את הפריטים והחדרים באופן יסודי, וודאו שיש לכם את חומרי הניקוי הבאים בארון הניקיון שלכם:

רשימת חומרי ניקוי עבור ניקוי ראשוני

בין שמדובר באבק או לכלוך שהצטבר על משטחים, מומלץ בחום להצטייד בחומרי ומוצר הניקוי הבאים. לפני שאתם מתחילים עם ניקוי רטוב, בצעו “ניקוי יבש” עם המוצרים הבאים:

בצעו ניקוי ראשוני עם הפריטים האלו, ולאחר מכן תוכלו להמשיך לניקוי יסודי יותר עם חומרי ניקוי רטובים.

ניקוי משטחים רטובים

לאחר שאתם מסיימים את הניקוי היבש של חדרים או פריטים שונים בחדרים, עברו לניקוי עם חומרי ניקוי רטובים. רשימת חומרי ניקוי כאלו, שאתם חייבים להחזיק בביתכם, כוללת:

  • מסיר שומנים: להסרת שומנים מכלי מטבח, וכן מתנורים וכיריים
  • מסיר עובש: מסיר להסרת עובש מחדרי אמבטיה, וחדרים אחרים שבהם הצטבר עובש
  • מסיר חלודה: אם יש לכם אזורים שבהם הצטברה חלודה, רכשו מסיר חלודה מקצועי. הסרת חלודה באמצעות מים וסבון תחמיר את המצב, ולכן יש להשתמש בחומר ניקוי ייעודי בלבד למטרה הזו
  • נוזל לניקוי חלונות: מתאים לחלונות, וכן לפריטי זכוכית שיש בביתכם – כמו דלתות ויטרינה ומראות
  • נוזל לניקוי רצפה: העדיפו נוזל לניקוי רצפות עם פעילות משולבת. כלומר, נוזל ניקוי שמסיר כתמים, מחטא את הרצפה, מבריק אותה, וגם מותיר אחריו ריח נעים
  • נוזל לחיטוי: ישנם אזורים בבית, במיוחד בחדר השירותים, שדורשים לא רק ניקוי, אלא חיטוי. חומר חיטוי לאסלה ולמשטחים אחרים יעזור לכם להיפטר מחיידקים ומגורמים מזיקים אחרים שעלולים לגרום למחלות או רגישויות שונות
  • חומר ניקוי לריפוד: הספות ופריטי ריהוט מרופדים אחרים הם מוקד משיכה לחיידקים וגם לקרדית אבק. למרבה השמחה, יש כיום מוצרי ניקוי מצוינים שמנקים ריפוד באופן יסודי, וגם מותירים אחריהם ניחוח נפלא. אתם יכולים לבחור במנקה לריפוד שאינו דורש שאיבה, או חומר ניקוי שניתן לשלב עם שאיבה, וליהנות מספות, כורסאות ושטיחים נקיים ונעימים.
  • חומרי ניקוי לרהיטי עץ: רהיטי עץ דורשים חומרי ניקוי מיוחדים. הפריטים האלו רהיטים, וכדי לא להסיר שכבת לכה או לגרום לשריטות – הצטיידו בחומרי ניקוי שמיועדים לרהיטי עץ.

עזרי ניקוי נוספים שכדאי לרכוש

רשימת חומרי ניקוי לבית היא חיונית, אבל מלבדה צריך גם פריטים אחרים לניקוי הבית. ראשית כל, תמיד כדאי להצטייד בכפפות חד פעמיות לניקוי, או בכפפות פלסטיק רב פעמיות. הכפפות האלו יגנו עליכם מפני חומרי הניקוי, וימנעו יובש ופגיעה בעור הידיים.

מלבד זאת, חשוב להצטייד במטליות ניקוי רב פעמיות או חד פעמיות – קטנות עבור משטחים קטנים, ומטליות גדולות עבור משטחים גדולים, כמו הרצפה. סמרטוטים מסוגים שונים עוזרים להסיר לכלוך ביתר קלות, ואתם חייבים להוסיף אותם לרשימת חומרי ניקוי שאתם כותבים.

בנוסף, רכשו ספוגים עם חלק קשיח לניקוי של משטחים ולכלוך קשה. כדי להסיר שומן או לכלוך עיקש אחר, צריך לעתים להפעיל קצת כוח, ולהשתמש במוצרי ניקוי מחוספסים. ספוגים לניקוי יעשו בדיוק את זה, ויאפשרו לכם להסיר לכלוך בצורה פשוטה יותר.

בשורה התחתונה

ישנם חומרי ניקוי שהם בגדר רשות, ויש כאלו שהם חובה בכל בית. ברשימה מעלה נמצאים חומרי ניקוי שהם חובה בכל בית, והם יאפשרו לכם להבריק את ביתכם בצורה קלה. כאשר אתם רוכשים מוצרי ניקוי, ודאו שהם איכותיים ושהאריזה אטומה. בנוסף, קראו הוראות אזהרה ומאפיינים של כל חומר ניקוי. כך למשל, אם יש אזהרה שחומר ניקוי מכיל חומרים רעילים או מסוכנים לסביבה, מומלץ בחום להשתמש בו במשורה, ולעטות ציוד מגן נוסף, כמו משקפי מגן ומסכה חד פעמית. היו זהירים תמיד, ובחרו חומרי ניקוי שישרתו אתכם, בלי להזיק לכם ולבני ביתכם.

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן