נשמיה – מסיכה לפנים

נשמיה/מסיכה לפנים

נשמיה – מסיכה לפנים

חומרי ניקוי וחיטוי יום יומי בעסק הפכו להיות מרכיב חובה בשמירה על בטחון העובדים והלקוחות. ניתן לזהות גם לאחרונה שקיים שימוש רב במסכות פנים שמיועדות לנטרול גורמי מחלות, ריחות, חומרים כימיקלים ולמטרות היגיינה נוספות במקומות כמו בתי חולים, מרפאות ומקומות נוספים בתעשייה. מסיכות הפנים שמכונות גם נשמיה, הפכו עם הזמן להיות כחלק ממוצרי היגיינה וטיפוח בחנויות הפארם השונות, ולצד כל חומרי החיטוי שמונחים על המדפים, ניתן למצוא גם מסכות פנים רבות שמוצעות למכירה. יחד עם זאת, יש הבדל גדול בין מסכה למסכה וכל אחת מהמסכות הפנים תהייה מיועדת לצרכים שונים. על התפתחותן של המסכות וחשיבות השימוש בהן, נרחיב במאמר שלפניכם.

נשמיה - מסיכה לפנים
נשמיה – מסיכה לפנים

התפתחותן של המסכות

מסכות המנתחים הראשונות, המוכרות לכולנו, היו עשויות משכבה של בד גזה ורק צוות המנתחים עשו בהן שימוש במטרה למנוע זיהום בגופו של המנותח. כיום, מסכות אלה משמשות גם מגוון של צוותי רפואה אחרים והן כוללות מניעת הידבקות של המטופלים ע”י לובש המסכה וגם מניעת הידבקות של הצוות הרפואי כתוצאה מחשיפה למחלה מדבקת. מסכת המנתחים הינה מסכה חד פעמית שמהווה חוצץ בין אברי הנשימה של המשתמש במסכה וגורמי מחלות בסביבתו ומונעת פיזור של וירוסים לסביבה.

עד כמה מסכה כירורגית היא אפקטיבית?

מסכת מנתחים מגיעה בעוביים שונים והיא אפקטיבית לרוב בחסימה של טיפות גדולות, אך לא במקרה של סינון וירוסים שמגיעים באוויר שמגיעים בזמן שיעול או ברגע של התעטשות. כמו כן, מסכות מנתחים רגילות לא תספקנה הגנה מלאה מאחר והן לא מהודקות מספיק לאברי הפנים, על כן, ההמלצה כיום לצייד את הצוות הרפואי בבתי החולים והמרפאות במסכות מגן נשימתיות.

מסכת המגן הנשימתית המודרנית

במסכה מגן נשימתית נעשה שימוש כבר במאה ה – 16 באמצעות עור של חזיר שהיווה הגנה מפני חשיפה לתרכובות כימיות שהגיעו בעבודה במכרה, גם במקרה של הגנה על חיילים מכל לוחמה כימית, מעשן שריפות ועוד. כיום נעשה שימוש במסכות מגן נשימתיות להגנה מפני מגוון של תהליכי עבודה.

שילוב בין תכונות המסכות

בשל ההבדלים בין מסכה כירורגית רגילה לבין נשמית מגן (N95) החלו יותר ויותר לעשות שימוש בנשמית מגן גם במוסדות רפואיים, אולם על מנת שהמסכות אלה יעמדו בדרישות ובתקנות שמאפשרות שימוש גם באזור שדה סטרילי (חדר ניתוח), נאלצו לשלב בין התכונות של מסיכת המגן – N95 ובין המסכה הכירורגית  וכיום היא מכונה – “נשמית N95 כירורגית”.

סוגי מסיכות הפנים שיש כיום

נשמיה כירורגית רגילה – נעשה בה שימוש רפואי, אך יעילות הסינון שלה מוגבל והיא לא מאושרת ע”י גופים שמאשרים ציוד מגן נשימתי.

מסיכה עם פילטר לפנים N95 – מגנה מפני חלקיקים, אך לא מאושרת על ידי ה- FDA  בשל מגבלת אי עמידה בדרישות בחלל סטרילי.

מסיכה נשמיהv N95  כירורגית – מגנה הרמטית מפני חלקיקים ומיועדת גם לחדרי ניתוח לצוות רפואי ולמגוון שימוש בתעשייה.

מסיכת מגן פנים שמיוצרת מפלסטיק קשיח – מדובר במסכה שמונעת הדבקה מטיפות שמגיעות משיעול או כל נוזל אחר, לחדור לפה, לעיניים או לנחירי האף. מסכה זו, בשילוב עם מסיכה חד פעמית רגילה, עשויה להיות הגנה מעולה גם לצוות רפואי וגם לאדם הפרטי במניעה מפני וירוסים ונגיפים.

מסכות בד – לגבי יעילותן של מסכות הבד יש עדיין מחלוקת, יש שטוענים כי הן עלולות לגרום לתחלואה אף גדולה יותר מאחר והן רב פעמיות, ויש שאומרים שכל עוד מקפידים לכבס אותן הן מונעות מחלקיקים שונים לחדור לאברי הפנים.

לרכישת מסכת הגיינה לפנים + פילטר Kn 95
לחצו כאן

לרכישת מסכה לפנים /נשמיה- יח’
50 לחצו כאן

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן