איך לנקות את הבית לפסח – 7 טיפים לניקיון לפסח

איך להוריד כתמים מהרצפה?

כמו בכל שנה מחדש, פסח מגיע, וכמו בכל שנה – מרביתנו מתכננים את הניקיון שבועות מראש. אם אתם מאלו שמקרצפים כל פינה בבית ומתאמצים בלי הפסקה – הטיפים הבאים יעזרו לכם במיוחד. עם מספר טיפים לניקיון הבית לפסח תוכלו לחסוך לעצמכם זמן וגם לא מעט עצבים, ולהגיע לחג רגועים ונינוחים יותר.

1. התמקדו בכל חדר בנפרד

אחד הדברים שמבזבזים זמן בניקיון פסח, ובניקיון באופן כללי, הוא “התפזרות” על כל הבית בו-זמנית. אחד הטיפים הטובים ביותר לחיסכון בזמן ומאמץ הוא ניקוי של כל חדר בנפרד. תכננו מראש אילו חדרים לנקות קודם, והשאירו את המטבח והסלון לסוף. סביר להניח שאתם תשתמשו במטבח ובסלון קרוב לחג, וכדי שלא תצטרכו לנקות אותם שוב ושוב – השאירו אותם לסוף הניקיונות.

טיפים להסרת כתמים מהרצפה

2. התחילו בסידור הבית ורק לאחר מכן התחילו לנקות

טיפים לניקיון פסח צריכים לכלול לא רק ניקיון, אלא גם סדר. כדי להקל לעצמכם על החיים, מומלץ לסדר את הבית לפני שאתם עוברים לניקוי עצמו. חג הפסח זו הזדמנות מצוינת להיפטר מדברים שאתם לא צריכים: בגדים, כלי מטבח ופיצ’יפקס שרק צוברים אבק. נכון, יש פריטים שקרובים לנו ללב, אבל אם נודה באמת – רבים מאיתנו לא משתמשים בכל הפריטים שיש לנו בבית. אם יש לכם בגדים שלא לבשתם שנה ויותר – תרמו אותם. אותו כלל תקף לכלי מטבח, ולפריטים אחרים שאינם שימושיים ובעיקר מעמיסים על העיצוב של הבית במקום להחמיא לו.

3. הכינו חומרי ניקוי מראש

ברשימה של טיפים לניקיון הבית לפסח נוסיף גם הכנה מראש של כלי ומוצרי הניקוי שלכם. במקום לפשפש בארונות אחר חומרי ניקוי שאתם צריכים, הכינו קופסה עם החומרים שתצטרכו מבעוד מועד. הניחו את הקופסה בצד והכניסו לתוכה חומרי ניקוי וכן כלי ניקוי שונים: מטליות, מטליות לחות, מברשות, ועוד.

4. התחילו למעלה וסיימו למטה

הסרת כתמים מרצפת פרקט

לכלוך, כמו דברים רבים אחרים, נוחת מלמעלה למטה. כדי לנקות ולשמור על הניקיון, כדאי להתחיל את הניקיון מלמעלה ולהתקדם למטה. ואיזה לכלוך מצטבר תמיד? אבק. כדי לנקות אותו, שאבו אבק מווילונות ורהיטים, ולאחר מכן נגבו את הפריטים עם מטלית. לאחר מכן תוכלו לנקות את הרצפה ולהסיר ממנה את כל הלכלוך שנשר למטה.

5. נסו להשתמש בחומרי ניקוי טבעיים

חומרי ניקוי תעשייתיים רבים מכילים כימיקלים רבים שבאים במגע עם העור, ולעתים גם נשאפים. יש לכלוך שלא ניתן להסיר בלי החומרים האלו, אך יש מקרים שבהם מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי טבעיים: לימון, אבקת סודה וחומץ מאפשרים לנקות פריטים שונים בבית באופן יסודי, ובלי מאמץ. מומלץ להשתמש בחומרים האלו בעיקר בניקוי של כלי מטבח שבאים עם מזון – כמו תנור, מיקרוגל ועוד. ערבבו אבקת סודה עם מיץ לימון וחומץ עד שנוצרת משחה, ותוכלו לנקות באמצעותה פריטים רבים – בלי כימיקלים ובלי ריחות לא נעימים.

6. השתמשו בחומרי ניקוי ייעודיים לכל פריט

7. נקו את הרצפה בניקוי יבש ולאחר מכן בניקוי רטוב

הרצפה היא האזור האחרון שמרבית האנשים מנקים, ואם אתם מנקים את הרצפה באופן קבוע, אתם יודעים שמדובר במשימה לא פשוטה. אם אתם רוצים לקצר את זמן הניקוי, הניחו את המטאטא בצד והשתמשו בשואב אבק במקום. ניקוי יבש של הרצפה באמצעות שואב עוזר להכין אותה לניקוי רטוב, ולהסיר לכלוך רב באופן שמטאטא פשוט לא יכול. אחרי שתשאבו את הרצפה (שימו לב גם לפינות), תוכלו להמשיך לספונג’ה. הודות לניקוי המקדים אתם לא תצטרכו לעבור על הרצפה שוב ושוב, ותוכלו לחסוך במים, חומרי ניקוי וגם באנרגיה.

בשורה התחתונה

ניקוי הבית לקראת פסח מאפשר להיפטר לא רק מחמץ, אלא גם מלכלוך רב שלא תמיד שמים אליו לב. ניקיון פסח טיפים שנתנו יאפשר לכם לעבור את משימות הניקוי ביתר קלות, ואולי אפילו ליהנות מהניקיון. עם קצת הכנה מקדימה ותכנון מראש אתם תחסכו לעצמכם שעות רבות, ותוכלו להכניס את החג בניחוח נקי ורענן.

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן