איך לנקות בריכה ביתית? טיפים לניקוי הבריכה

איך לנקות בריכה ביתית

בעוד שישנם פריטים שונים שאפשר לנקות אחת לתקופה, ישנם אזורים ופריטים אחרים בבית שדורשים ניקוי תדיר – לרבות בריכה ביתית. אם יש לכם בריכה בחצר ביתכם, תחזוקה קבועה שלה היא בגדר חובה. כדי ליהנות מהבריכה שלכם לאורך זמן, חשוב ליישם מספר טיפים לניקוי בריכה שצריך להכיר ולהשתמש בהם לאורך השנה.

איך מנקים בריכה ביתית?

איך לנקות בריכה

באופן כללי, ניקוי בריכה צריך להתבצע באופן יומי, ובנוסף לניקוי יומי – יש לבצע ניקוי יסודי של הבריכה אחת לתקופה. ניקוי יומי יתבצע באופן הבא:

  • ניקוי באמצעות רובוט בריכה: המכשיר הזה הוא חובה בכל בית שבו יש בריכה. אם אי-פעם תהיתם איך מנקים תחתית בריכה – זו התשובה. ניקוי ידני ועצמאי של הבריכה הוא פשוט לא אפשרי, ולכן חשוב לרכוש רובוט בריכה שינקה את דפנות הבריכה ותחתית הבריכה עבורכם.
  • ניקוי באמצעות רשת לבריכה: מדי יום, נושרים עלים מעצים, והם נוחתים ישירות בבריכה. מלבד זאת, ישנם פריטים שונים שמוצאים את דרכם לבריכה הביתית, וחשוב “לדוג” אותם באמצעות רשת ייחודית לבריכה.
  • ניקוי הסקימר: ישנו מכשיר ייחודי ששואב לכלוך בשם ‘סקימר’; הסקימר מותקן על דופן הבריכה, וחשוב לנקות אותו מדי יום, או מספר פעמים בשבוע.

ניקוי בריכה יומי או שבועי הוא חשוב; כאשר לא מנקים לכלוך מהבריכה, היא עלולה להזדהם. בנוסף, אנשים ששוחים בבריכה עלולים לשאוב עלים ופריטים אחרים שנופלים לבריכה בזמן שחייה, כך שמדובר בסכנת חיים של ממש. לכן, ניקוי יומי של הבריכה הוא חשוב, ואסור לדלג עליו.

מלבד התחזוקה היומית, יש לבצע גם פעולות תחזוקה אחרות אחת לתקופה כדי לשמור על הבריכה שלכם נקייה ובטוחה לשחייה:

ניקוי פילטר לבריכה

תחזוקת וניקוי פילטר של בריכה ביתית

תחזוקה של בריכה מתבצעת על ידי סחרור של מי הבריכה בתוך פילטר לבריכה. הפילטר מסנן, מחמם ומחטא את המים, והוא פריט חובה בכל בריכה. הפילטר מורכב ממשאבה ומפילטר (מסנן) שלוכד בתוכו לכלוך מוצק, דוגמת עלים, שיער, וגורמים אחרים. אם כן, המסנן מונע חדירה של פריטים מוצקים לתוך המשאבה, והוא מגן בכך על פעילותה התקינה. לכן, חשוב לנקות את הפילטר באופן יסודי, ובכך לשמור עליו ועל המשאבה. איך מנקים פילטר של בריכה? באמצעות הצעדים הבאים:

  • כבו את המשאבה.
  • שחררו אוויר שיש במשאבה באמצעות פתיחה של שסתום שחרור הלחץ.
  • נקזו את מיכל הפילטר.
  • הסירו את החלק העליון של הפילטר באמצעות מפתח ברגים או פלייר.
  • הסירו את הסננים שבתוך הפילטר.
  • נקו את הסננים באמצעות תמיסה ייעודית (חשוב לשמור על ריכוז נכון של תמיסת הניקוי). צפו את הסננים באמצעות התמיסה, בחלקם הקדמי והאחורי.
  • לאחר זמן ההמתנה המומלץ, נקו את הסננים באמצעות מברשת עדינה. הקפידו להסיר לכלוך שומני וכתמים.
  • שטפו את הסננים באמצעות מים נקיים. עשו זאת באמצעות התזת מים מהחלק העליון של הסננים, עד למטה.
  • מרחו חומר מסכך ייעודי על טבעת ה-O במסנן.
  • החזירו את הסננים הנקיים למקומם בתוך הפילטר, והפעילו מחדש את המכשיר.

איך מנקים ירוקת של בריכה?

רובוט לניקוי בריכה

ירוקת בבריכה נוצרת כתוצאה משגשוג של אצות בריכה במי הבריכה. גוון ירוק פירושו שהאצות נמצאות בשלבי שגשוג ראשוניים, בעוד שגוון כהה של ירוקת פירושו בעיית אצות חמורה. הבעיה הזו נוצרת כאשר מי הבריכה אינם מחוטאים כמו שצריך, או אינם מחוטאים בתדירות המומלצת. אם הירוקת נמצאת בשלב ראשוני, ניתן לנקות את הבריכה באמצעות כלור גרגרי מרוכז שיחסל את האצות.

אם הירוקת כהה ונמצאת במצב מתקדם (מאופיין בחלקי אצות שצפים במים ובגוון מים עכור ואפרפר), יש לבצע ניקוי יסודי יותר באמצעות הצעדים הבאים:

  1. הברשה של דפנות הבריכה: יש להבריש את הדפנות של הבריכה, וגם את הרצפה שלה, באמצעות מברשת ניילון ייעודית. הפעולה הזו תנתק את האצות מהבסיס שלהן, וכדי לעשות עבודה יסודית, יש לחזור על פעול ההברשה מספר פעמים במהלך יום הניקוי.
  2. ניקוי עם “מכת כלור”: יש להכניס לבריכה כלור נוזלי או כלור גרגרי. יש לעשות זאת בערב מפני שהכלור עשוי להתאדות בשעות השמש.
  3. הפעלת משאבת הבריכה: הפעילו את המשאבה לחצי שעה. לאחר מכן, יש לבדוק את רמות הכלור במים: רמות הכלור החופשי צריכות להיות בטווח של 8-10 PPM.
  4. בדיקה של גוון המים: אם הגוון של המים מקבל גוון חלבי-אפרפר, זה סימן חיובי. פירוש הדבר הוא שהאצות מתחילות למות, ולאחר מכן הן יישאבו לפילטר. במהלך יום הניקוי – נקו את הפילטר פעמיים כדי להוציא ממנו את האצות המתות.
  5. המשך ניקוי: הפעילו את המשאבה מספר פעמים במהלך מספר ימים, למשך מספר שעות בכל יום. הפעולה הזו נועדה לסלק את חלקי האצות המפורקות והמתות. במהלך ימי הניקוי, וודאו שאתם מנקים את הפילטר לפחות פעם אחת ביום.

ניקוי תחתית בריכה

לנקות את הבריכה ואת התחתית שלה זו בהחלט משימה שדורשת מיומנות ומקצועיות, על מנת לשמור על איכות הבריכה ותוחלת חיים ארוכה בשימוש שלה. אחת הדרכים המיטביות לעשות זאת היא באמצעות מכונת שטיפה וקרצוף. מכונת השטיפה מנקה ביסודיות, במהירות, ומסייעת לכם לעשות זאת בקלילות וללא מאמץ.

בשורה התחתונה

ניקוי ותחזוקת הבריכה מהווים חלק חשוב בשמירה על אורך חיי הבריכה. כדי שתיהנו מהבריכה שלכם במשך זמן רב, עליכם לנקות אותה לעתים, ולדאוג גם לניקוי יסודי ומקצועי של הבריכה והפילטר מדי פעם. אם תהיתם איך לנקות בריכה, הטיפים מעלה יעזרו לכם במשימה. בעוד שניקוי בסיסי אפשר לעשות באופן עצמאי, את הניקוי היסודי צריך להשאיר למומחים. ניקיון יסודי של בריכה צריך להתבצע תוך התחשבות במצב הבריכה, מדדי החומציות, מדדי הכלור, ופרמטרים נוספים. ניקוי באמצעות מקצוענים יאריך את חיי הבריכה שלכם, ויאפשר לכם לטבול בבריכה בלי לדאוג ללכלוך ולבעיות בריאות שעשויות לנבוע מבריכה לא נקייה.

אולי יעניין אותך?

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן