איך לנקות רצפה ישנה ב-5 טיפים

איך לנקות רצפה ישנה

ניקוי רצפה ישנה נחשב להליך מורכב מאשר ניקוי ריצוף חדש, כאשר רצפה ישנה עלולה לכלול כתמים, חריצים, סדקים ואפילו חלודה.
אם יש לכם בבית רצפה ישנה ואתם מחפשים דרך יעילה לנקות אותה היטב, כך שהיא תישמר נקיה לטווח ארוך, כדאי שתקראו את ההנחיות של המומחים שלנו שיאפשרו לכם להבין איך לנקות רצפה ישנה באופן הטוב ביותר.
אחרי שתקראו את השורות הבאות, אתם תדעו איך לנקות רצפה ישנה מבלי לפגוע בריצוף ולהעניק לה מראה רענן.
אז למה אתם מחכים? תתחילו לקרוא את 5 הטיפים לניקוי רצפה ישנה:

1. הדרך הקלה ביותר – מכונת שטיפה ביתית

לאלו מכם שרוצים להקל על חייהם, מכונת שטיפה ביתית היא הפתרון האולטימטיבי לשטיפת רצפה – חדשה וישנה. מכונות השטיפה הביתיות עברו שדרוג משמעותי בשנים האחרונות וכעת הן יעילות ביותר לניקיון הבית ולשטיפת רצפה בקלות ובמהירות ויכולות לחסוך זמן ומאמץ רב.

ניקוי רצפה ישנה עם מגב

2. העזרו בשואב אבק לפני השטיפה

רצוי לערוך תחילה ניקיון עם שואב אבק או מטאטא. כשמדובר בהליך של ניקוי רצפה ישנה, יש לשים לב קודם כל לשאריות אבק קלות שנתפסו בין המרצפות ובפינות הקטנות או בחריצים שנוצרו בתוך הריצוף הישן לאחר שחיקתו. כלומר, זהו השלב הקל יותר בעת ניקוי רצפה ישנה. כשתגיעו לשלב הבא, אתם תוכלו להתמקד בלכלוך הקשה יותר.

3. הרטיבו את ראש המטאטא בדלי עם מים חמים

אם עד היום תהיתם איך לנקות רצפה ישנה עם מטאטא – הרי לכם התשובה: עם מים חמים.
ניקוי רצפה ישנה באמצעות מטאטא בלבד לא תביא אתכם לתוצאה זהה. הרי ברצפה ישנה יש לכלוך קשה שקשה להסיר באמצעות שפשוף של שיערות המטאטא בלבד. לכן, יש צורך לעשות שימוש בחומרים שיקלו על הוצאת הלכלוך.
שימוש במטאטא שנטבל במים חמים יאפשר לכם להוציא את הלכלוך הקשה מהרצפה לפני שתערכו את הניקיון עם המגב והסחבה. אין דבר יותר מתסכל מלהתחיל לנקות רצפה ישנה עם סחבה שכבר בניגוב הראשון מתמלאת בלכלוך.
לכן, ניקוי רצפה ישנה בדרך שציינו לעיל, תאפשר לכם לעבור את השלב הבא עם כמה שפחות לכלוך.
כך אתם בעצם חוסכים במים, בהחלפת סמרטוטים ובזמן יקר.

איש מנקה רצפה ישנה עם מגב

4. נקו את הכתמים הקשים באמצעות חומרי ניקיון ייעודיים

אם אתם עורכים ניקוי לרצפה ישנה מאוד, סביר להניח שתמצאו כמה כתמים עיקשים שלא ירדו בקלות באמצעות המטאטא. כדי להסיר את הכתמים הללו אתם צריכים לעשות שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים, למשל:

  • תרסיס לניקוי כללי
  • אקונומיקה
  • חומץ
  • סודה לשתייה וחומץ וכו’

השימוש באחד או יותר מהחומרים הייעודיים הללו תלוי בסוג הכתם וברמת הקושי להוריד אותו. אם מדובר בכתם שנראה לכם קל להסרה, אפשר לעשות שימוש בתרסיס לניקוי כללי. במידה ואתם לא מצליחים להגיע לתוצאה הרצויה, כדאי לנסות את האפשרויות הנוספות עד שתמצאו את הדרך המתאימה ביותר להסרת הכתם העיקש.


אתם יכולים לטבול את סיבי המטאטא בדלי עם מים וחומץ. אנו ממליצים להימנע מכך מכיוון שיכול להיות שאם תשפשפו חזק את הרצפה באמצעות המטאטא, אתם עלולים לגרום לשריטות.

5. השתמשו במגב איכותי וגזרו חור במרכז הסחבה

גזירת חור במרכז הסחבה תאפשר להשחילה על מקל המגב, פעולה שתקל משמעותית על התהליך ותמנע מהסחבה ליפול במהלך השטיפה. בנוסף, מומלץ להשתמש במגבים באיכות גבוהה בעלי כרית גומי עבה לגריפה של המים ללא שאריות. לרכישת מגבים לחצו כאן >>

דיל 777 בע"מ – מגוון מוצרי ועזרי ניקיון באיכות גבוהה

חברת דיל 777 בע”מ מתמחה בייבוא, שיווק והפצה של מגוון מוצרי ועזרי ניקיון באיכות מצוינת לעסקים ופרטיים. אנו מאמינים בקשר אישי וישיר עם לקוחותינו, תוך מתן שירות מצוין וחסר פשרות ובמהירות.

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

אולי יעניין אותך?

ניקיון לאחר הצפה

ניקיון אחרי הצפה

ניקיון לאחר הצפה איננו דבר פשוט. הבית או בית העסק שלכם הוצף? מחפשים את הדרך היעילה ביותר להתמודד עם נזקי ההצפה? תוהים כיצד מנקים לאחר

קרא עוד »
מכשיר שטיפה תעשייתי באולם אירועים

ניקוי אולמות אירועים

במדינה הקטנה שלנו נערכות חתונות רבות במהלך השנה, ויש תקופות עמוסות במיוחד באולמות אירועים הודות לשמחות האלה. כמו בכל נכס אחר שמיועד לאירועים, חשוב להקפיד

קרא עוד »

צור קשר

להתאמה מקצועית למכונת השטיפה המתאימה למרחב שלך השאר פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם

הפריט נוסף לעגלה בהצלחה!

דילוג לתוכן